Jsou vojáci teroristy nebo teroristé vojáky?
Vojáci ve všech armádách staletí
se vyznačovali několika společnými znaky. Bojovali, spali a jedli bok po boku, pod
hierarchizovaným vedením armády. Armádu vlastnil ten, kdo byl majetný, protože vojáky
živil a platil jim výzbroj. V moderní společnosti je to stát, dříve
panovník nebo bohatý baron.
Jsou teroristé vojáci? Nejsou, a
to hned z několika důvodů.
1) Nebrání určité území,
ale snaží se zabít co nejvíc lidí.
2)
3)
4)
5)
Shrnuto podtrženo, teroristé
nejsou lidé, kteří by hájili naše zájmy. Jsou to psychopatičtí sadisté, kteří
jsou schopni vraždit ve jménu ideje.
Tyto vrahy neplodí chudoba, například
Usama bin Ladin pocházel z velmi bohaté rodiny a byl jí podporován. Plodí
je atrofie svědomí, krutost a vražedná lačnost ublížit co nejvíce společnosti,
jež neuznává hodnotový žebříček teroristy.
( kk )
Komentáře
Přehled komentářů
...a ďalšie a ďalšie intervencie USA pri ktorých umierali nevinní ľudia v Kórei, na Kube, v Dominikánskej Republike, Paname.... a ďalších dovedna 37 intevencií do cudzích suverenných štátov pri ktorých vláda USA buď dosadila vlastnú "bábkovú" vládu, alebo ak to nešlo takto tak použila zastrašovanie, politický nátlak, vojenský precedens alebo humánne bombardovanie, mali za následok priamo takmer 7 miliónov obetí (známa kniha Ivan Musicant: The banana wars: a history of United States military intervention in Latin America from the Spanish-American war to the invasion of Grenada / štúdie OSN ). Sekundárny počet obetí je oveľa vyšší. Spravidla vo všetkých týchto krajinách po intervenciách USA vzrástla chudoba a následkom zhoršených sociálnych a ekonomických podmienok vzrástla mortalita obyvateľstva, kriminalita a politická ako aj ekonomická závislosť krajiny na vonkajších podmienkach. Azda najznámejším prípadom politického precedensu je situácia na Kube do roku 1959 za Fulgencia Batistu priamo podporovaného prezidentmi USA H.S.Trumenom a D.D.Eisenhowerom, ktorá skončila násilným zvrhnutím Batistu z nespokojnosti obyvateľstva nad ekonomickou situáciou v krajine (obrovská stále prehlbujúca chudoba najma na východe krajiny).
Cieľom 36 intervencií USA bolo získať určité ekonomické, politické alebo vojensko-strategické výhody a len jediná intervencia v roku 1994 na Haiti mala podľa záverov OSN humánny charakter.
Vlády štátov, ktoré chcú mať nejaký druh ekonomickej a politickej nezávislosti, pokúšajúc sa sami rozhodovať v politickej a ekonomickej oblasti, sú najpravdepodobnejším terčom vojenskej, alebo inej intervencie vojsk alebo vlády USA. Vodcovia krajín s ekonomickou samostatnosťou sa stávajú nepriateľmi tzv. Koalície Globálnych Investorov (spoločnosti združujúce najvplyvnejších ľudí bez možnosti zásahu zmeny vzťahov medzi týmito ľudmi z vonku ktorých spája rovnaký záujem. Zúčastniť sa na politickej aréne môže len ten, kto má dostatok zdrojov a súkromnú moc, aby sa mohol stať časťou koalície), a je jedno či títo nepriatelia sú parlamentný typ demokracie, reformisti, populisti alebo vojenská vláda.
2-Intervencie USA+teror
(G.O., 20. 5. 2007 10:30)
Len legalizované teroristické útoky USA po druhej svetovej vojne
Laos - bez vypovedania vojny a bez vedomia verejnosti v roku 1965 zaútočili vzdušné sily USA na juhovýchodný Laos v provincii Ban Bak v zaľudnenej oblasti pri frekvencii 800 náletov denne. Oblasť kde žilo asi 150 000 ľudí zostala následkom náletov, obetí alebo následneho úteku takmer úplne bez populácie. OSN tento čin ostro odsúdila, na USA nikdy neboli uvalené žiadne sankcie, verejná mienka až do roku 1973 takmer o ničom nevedela, potom to už bolo "neaktuálne".
Somálsko - V roku 1992 prezident Bush v súlade s rezolúciou OSN poslal vojsko do So-málska aby chránilo distribúciu potravín hladujúcemu ľudu Somálska a stabilizovali mier v krajine. Poslanie vojska do Somálska v USA bola vyhlasovaná ako vysoko humanitárna pomoc. Pravda o tejto humanitárnej pomoci sa objavila v novinách "Los Angeles Times 18.1.1993". Vysvitlo, že 4 hlavné americké ropné spoločnosti (Conoco, Amoco, Chevron a Phillips) mali záujem hľadať ropu v Somálsku.
Vietnam - viac ako dva milióny civilných obetí, 54 000 zabitých američanov. Po bombardovaní vo Vietname americkými lietadlami B-52 zostalo v krajine 23 miliónov kráterov.
Granada: Maličký ostrov s populáciou 102 000 obyvateľov, kde sa dostala k moci ľavicová vláda s revolučným programom (New Jewel Movement) reformy pôdy, zdravotníctva a vzdelania. Tento program nemohol nijako znížiť ekonomickú silu kapitalizmu ani nijako ohroziť USA. Prezident Regan tam vyslal 6 000 vojakov aby zmarila reformy a napravila "zlý smer" politického a ekonomického napredovania ostrova. Invázia USA v Granade mala slúžiť na výstrahu iným klientovým štátom, ktoré by chceli ísť vo vývoji inou nedoporučenou cestou. Zaujímavé sú oficiálne dôvody vyslania vojakov: Granada chce exportovať revolúciu do iných Karibských krajín a životy Američanov na ostrove sú v nebezpečenstve. Z nesúhlasu obyvateľstva v konflikte zahynulo 67 ľudí.
El Salvador - vládne vojenské jednotky, trénované a vyzbrojené Spojenými štátmi vo Fort Benning v rokoch 1978 až 1994 zabili okolo 73 000 ľudí z totálnej populácie 4 milióny.
East Timor - Indonézske vojenské sily v rokoch 1972-1974 kompletne vyzbrojené a cvičené americkými v r. 1975- 1976 napadli East Timor, zvrhli tam reformistickú vládu a zabili takmer 150 000 ľudí z populácie okolo 600 000. Uvedená agresia sa začala po návšteve prezidenta USA G. Forda a H. Kissingera, o čom P.Liechty (ktorý tam bol CIA úradníkom v tom čase) napísal v New York Times, 12.8.1994, že Indonézsky vojenský predstavitelia dostali explicitne povolenie (alebo pokyn ?) na uvedenú akciu.
1-Intervencie USA+teror
(G.O., 20. 5. 2007 10:27)
Definícia terorizmu:
- Podľa „The Random House of the English Language” terorizmus je: použitie násilia a vyhrážok na zastrašovanie alebo prinútenie, hlavne na dosiahnutie politických cieľov (the use of violence and threats to intimidate or coerce, especially for political purposes).
- Podľa „Columbia encyclopedia” terorizmus je: hrozba alebo použitie násilia, často proti civilnej populácii, na dosiahnutie politických záujmov (The threat or use of violence, often against the civilian population, to achieve political ends) .
- Podľa FBI, terorizmus je: násilný úkon s úmyslom zastrašiť alebo donútiť civilné obyvateľstvo, ovplyvniť politiku vlády alebo pôsobiť na rozhodovanie vlády (violent acts intended to intimidate or coerce a civilian population, influence the policy of a government, or affect the conduct of a government) .
Podľa týchto definícií v minulom storočí najväčšie teroristické útoky vykonali vlády, ktoré rozpútali prvú a druhú svetovú vojnu. Po druhej svetovej vojne najrozsiahlejšie teroristické útoky vykonali vlády USA, v menšej miere vláda Sovietskeho Zväzu a úplne zanedbateľné boli útoky jednotlivých lokálknych teroristických skupín a frakcií.
RE:qzh
(Messolliny, 20. 5. 2007 9:00)
ještě nějakej inteligentní komentář?
Nevšiml sis někdy , třeba náhodou , že si uplnej idiot ?
for Atllanka
(Messolliny, 19. 5. 2007 20:59)
Promiň že se tak ptam , ta slečna na fotce(zrzka) seš ty ?
RE:G.O
(Messolliny, 19. 5. 2007 20:53)
Je to váš názor a ten vám neberu , koneckonců o těchto problémech můžememe diskutovat jak chceme - máme totiž demokracii :-) .Rád bych se ale vrátil k tématu tj: terorismus , myslím si totiž že to co jsem napsal v komentáři (19. 05. 2007 11:47) je pravda a rád bych na to slyšel váš názor.
Messoliny
(G.O., 19. 5. 2007 20:39)
Samozrejme je to tvoj názor a ja ti ho v žiadnom prípade neberiem. V podstate človek na tejto planéte nemá šancu objektívne posudzovať a posúdiť spomínaný systém. Má šancu hodnotiť a pusúdiť iba to štartovné ktoré poniektoré krajiny zažili a to bolo v mnohých krajinách také aké všetci vieme že bolo (koniec koncov sme ho poniektorí aj na vlastnej koži zažili). V drvivej vačšine krajín dokonca nešlo ani o myšlienky socializmu (prvého stupňa k onej komunistickej spoločnosti) ale o pustú diktatúru využívajúcu len v svoj prospech vybraté zákony spoločného vlastníctva založenú na totalitárnom usporiadaní riadiacich funkcií alebo jednotlivca ( v podstate jeho masmediálnu obdobu môžeš vidieť aj dnes - zastrašovanie, ovplyvňovanie, kontrola obyvateľstva prostreidkami ktoré su utajované - ak si už niekedy počul pojem Monreova Doktrína tak vieš o čom píšem). Avšak systém riadenia hospodárstva a výrobných vzťahov ktorý predstavil svetu Marx sa nedá posudzovať na základe týchto nešťastných režimov-prežitkov, často využívajúcich človeka iba na to isté na čo kapitalizmus - hromadnú výrobnú silu. Keby to Marx videl tak sa asi v hrobe obráti. Najobjektívnejšie ho dnes môžu posudzovať iba ľudia ktorý sa mu venujú do hĺbky, toto sa povrchne pochopiť nedá. Otázka totiž neznie či k takejto spoločnosti, ale ako. Pretože toto čo je tu dnes, jeden povie že je to pre ňho spravodlivé, no je to iba základ pyramídovej hry, vo veľkom, prežívaní človeka na úkor druhého, veď aj preto tá "svetová nespokojnsť" a čo je horšie, rastie. To že pochádzaš z vačšej časti z vysokoškolsky vzdelanej rodiny a máš (máte) sa sociálne na úrovni ti (vám prajem, veď nakoniec ja som na tom podobne. Ale mrzí ma aj to čo vidím vôkol seba, aj v cudzích krajinách aj doma, ľudí ktorí živoria a nie sú zdaleka všetci sprostí, retardovaní, alebo rodení idioti no len systém ich pritlačil k zemi a z rôzneho dôvodu im šliapol na tvár. Nie vždy je človek zodpovedný za svoj osud, niekedy spoločnosť a systém zodpovedá za vzniknuté osudy ľudí (tí ktorí zažili akúkoľvek formu útlak vedia o tom niečo). Myslím ale že toto veľmi široká a zložitá téma a radšej sa jej vyhnime, lebo ono takýmto spôsobom nie je kvalitatívne možné o nej diskutovať.
"Komunisti vymírají?" som nemyslel článok ale reakciu na tento článok pod ním na tomto Webe.
https://atllanka.estranky.cz/clanky/komunismus/komunisti-vymiraji_
pro Messolliny
(Atllanka - admin, 19. 5. 2007 20:01)Ahoj, vlevo na stránce jsou rubriky, klikni na Komunismus a asi třetí od shora je ten článek, na který se ptáš. Jinak díky za tvoje komentáře, jsou k věci a normální :)
for G.O.
(Messolliny, 19. 5. 2007 19:30)Našel jsem velice zjímavý čkánek na téma komunismu , možná by vás zajímal : http://blog.air4web.com/at-zije-komunismus.html
for G.O.
(Messolliny, 19. 5. 2007 19:25)zajímalo by mě kde si mohu přečíst ten váš článek "Komunisti vymírají?"
RE:G.O
(Messolliny, 19. 5. 2007 19:22)
Za to ,co sem psal o tom že máte moc času , protože nemáte práci , se omlouvam .Je pravda že o tom nemůžu nic vědět takže promiňte.
Nemáte pravdu v tom , že bych nesouhlasil s tím , co se děje v dnešní době v naší zemi .Je sice pravda že vládní situace není zrovna (mírně řečeno ) příznivá , na druhou stranu dnes jsou lidé ,kteří jsou schopní úspěšní a ti kteří nejsou ,už logicky nejsou ani tak úspěšní , na rozdíl od doby před rokem 89 , kdy spíše záleželo na tom jestli jste nebo nejste ve straně.
Napsal jste že komunismus vznikl ,protože lidé hledali jinou cestu - to je velice zajímavá myšlenka , rozhodně si ale nemyslím , že právě komunismus je ta správná cesta - nemůžete popřít to co komunisti provedli např.: za WWII zemřelo víc lidí rukou Stalina "osvoboditele" než za Hitlera .V komunistické Číně dokonce zemřelo kvůli komunismu 80 000 000 lidí , což je víc obětí než za období WWII .
Je pravda , že v dnešní době je stále dost komunistů (i když jich pomalu ubývá) , ale tito lidé by se měli zkusit zamyslet také nad sebou samým a ne všechno svádět na vládu a režim . Mezi voliči ksčm je totiž daleko víc lidí bez vysokoškolského vzdělání nebo bez maturity a je tedy celkem logické , že se jim v dnešní době moc dobře nedaří . V naší rodině je velké procento vysokoškolsky vzdělaných lidí a nikdo by za dobu před rokem 89 neměnil .
Máte nejspíš pravdu , že komunismus nikdy v podstatě nebyl , ale myslím si , že není možné aby skutečně fungoval viz.KLDR - kdyby nedostávali humanitární pomoc (kterou mimochodem dostávají z velké části i z USA) tak nejspíš všichni zemřou hladem .
Já se nestavím za každou cenu proti komunismu a nemám zavřené oči k tomu co se děje a dělo , ale fakta jsou prostě taková že komunismus je zlo (alespoň ten který měl šanci se projevit) a já se razantně stavím proti němu .
Tím jsme ale odbočili od témata terorismu a já jenom doufam , že k tomu ještě něco napíšete.
Pre Messolliny, 19. 05. 2007 11:47)
(G.O., 19. 5. 2007 13:47)
"to asi vychází z toho že má čas , protože nemusí do práce a nechá na sebe pracovat ostatní (rudá zrůda)" - ber to tak že v živote som pre túto spoločnosť priniesol možno viac ako ty prinesieš, nebyť ťažšej PNky na ktorej momentálne som, mal by som aj na teba menej času a viac sa ma na toto nepýtaj!
Nikdy som nebol členom žiadnej strany, ani pred 1989 ani po 1989. So systémom tak ako sa "vyvýjal" pred Nežnou (Sametovou) revolúciou som nesúhlasil rovnako ako zrejme aj ty a nesúhlasím ani s tým ktorý sa "vyvýja" dnes. Napriek tomu jednoznačne súhlasim s kontrarevolúciou odštartovanou 17. Novembra 1989 v ktorej ľudia na námestiach kričali a niesli transparenty "Za dialóg", "Nechceme nasili", "Solidaritu", "Vladu pro nas ne proti nam", "Svobodu slova" a pod. no neniesli transparenty s nápismi ako "Preč so socializmom". Prečo súhlasím to je Messoliny na dlhšie a nebudem to tu vysvetlovať človeku s okliešteným pohľadom na svet a veci v ňom. V žiadnom prípade nepouživam oslovenia typu "rudá zruda" na niekoho o kom neviem prakticky nič, nepoznám jeho životnú cestu, nepoznám jeho prácu, nepoznám ani jeho politickú orientáciu (keby si čítal všetko po mne poznal by si a nepísal tu takéto zbytočné vety ako tá hore). Priznám sa, nechce sa mi tu dookola vysvetľovať tieto veci ľuďom s klapkami na očiach a tým pre ktorých musí byť tráva za každú cenu iná ako zelená ak komunista povie že trava je zelená. Radšej si pozri môj názor na tieto veci pod článkom "Komunisti vymírají?".
Na jednej strane zo srdca nenávidíš komunistov, ale na strane druhej podporuješ systém ktorý má za príčinu ich vznik. Uvedom si jedno, ľudia konajú tak ako môžu, ak im niečo nevyhovuje tak hľadajú formu ako to dať spontánne najavo a ver či never na tom dnešnom systéme im toho zrejme nevyhovuje dosť, inak by tu podobné "združenia" v počte členov v akom existujú neexistovali. V komunizme svet ešte nebol (ani jedna krajina), len v jeho prvej fáze socializme a teda ho môžeš zťažka hodnotiť. O týchto veciach ty zrejme nevieš nič. Nemôžeš vedieť ani to prečo bol vlastne Karol Marx vyhlásený za najvačšieho filozofa druhého tisícročia a zaradený medzi niekoľko málo veľkých mien s nadčasovým významom, zase napriek tomu či sa to tebe páči alebo nie. Namiesto tvojej (vašej) za každú cenu proti-komunistickej paranoje by si sa mal snažiť pochopiť fakt prečo tu ten "komunizmus" vlastne je.
Nabudúce si premysli komu a hlavne čo píšeš! To bolo vysvetlenie k tvojmu čierno-bielemu chápaniu mojej osoby. Čo sa týka článku a témy "terorizmu" ešte sa vyjadrím.
RE:G.O
(Messolliny, 19. 5. 2007 11:47)
já také souhlasím s autorem
1.příklad Izrael : Palestina jako stát nikdy neexistoval , když byl po WW.II založen , byla palestina britským územím a ta ho nechala státu který narozdíl od palestiny skutečně existoval tj. Izraeli .
2.rozdíl mezi partizánem a terirostou je ten , že partizán zabíjí nepřátelské vojáky a neodpálí se v autobuse plném lidí ve kterém nezabije jenom židy nebo křesťany ale i muslimy.
3.Další příklad tuposti mr.G.O : na Hirošimu byla bomba svržena proto , aby byla zkrácena válka , která kdyby pokračovala měla by za následek daleko více obětí než fat mann a little boy.
4.Když Američani osvobozovali západní evropu a Plzeň tak byli všem dobří a nikdo neříkal že sem jdou kvůli nerostnému bohatství . Teď , když sedíš doma na prdeli a nemusíš se bát gestapa ti připadají vojáci (a to nemyslím jen americké nebo izraelské)jako banda placených hrdlořezů
5.Voják zabíjí ,aby on sám nebo někdo jiný nebyl zabit , zatímco terorista zabíjí aby zabil co nejvíc lidí kvůli své zasrané ideologii.
Je naprosto jasné že G.O. ví o terorismu úplný hovno a píše všude uplný kraviny , to asi vychází z toho že má čas , protože nemusí do práce a nechá na sebe pracovat ostatní (rudá zrůda)
článok kk
(G.O., 18. 5. 2007 13:36)
To sú také hlúposti ako voda v koši kk a ty to vieš veľmi dobre.
1) V prvom rade bránia svoje územie! Viď Palestína, viď Irak, viď Čad, viď Srbsko atď atď. Všimni si jeden spoločný znak. Vo všetkých týchto krajinách sú "teroristami" označení ľudia ktorí v tejto krajine žili stovky alebo tisícky rokov a do všetkých týchto krajín prišli prisťahovalci (pre nich votrelci) z inokade. Pôvodní obyvatelia si pred týmito prisťahovalcami bránia svoju krajinu ako vedia a môžu, ale keď sú prisťahovalci (častokrát spočiatku len menšiny) podporovaní celým medzinárodným spoločenstvom tak sotva môžu pôvodní obyvatelia po čase pomýšľať na vlastnú armádu. Za to sú vyhlásení za teroristov! Aj ty by si bol s najvačśou pravdepodobnosťou "terorista" keby napríklad po II.WW padlo rozhodnutie postaviť izrael v ČR, ako to chceli urobiť najskôr v Poľsku, potom na Madagaskare, Stalin za Jakutskom, alebo v západnom Jordánsku, nakoniec skončil v Palestíne.
2) kk veď to je logické, neberú predsa žold pretože bránia svoju krajinu kriste pane! Za peniaze si niektoré veci nekúpiš. Partizáni v II.WW tiež nebrali žiadny žold, robili to pre to aby vôbec zachránili svoju krajinu, pretože inú možnosť okrem úteku nemali a nie každý je tak zbabelý z vlasti utiecť! Som zvedaví čo budeš robiť za chvíľu ty keď stúpne tento multikulturalizmus aj u vás. Prahu už máte plnú všekovakých ...
3) "Nebojují, jen vraždí." - tak toto je najhlúpejšia veta tvojho článku. A tí v Iraku robia čo??? A tí v Hirošime robili čo? Nevraždili, len bojovali a vybojovali pri tom 250 000 mŕtvych civilov, vďaka tomu skoro predčili Japoncov. kk zamysli sa nad tým o čom píšeš človeče!
4) Ďakujem pekne za to keby som mal byť platený mamonom ktorý so mňa žije za to že vraždím ľudí v cudzej krajine z ktorej tá moja ťaží nerastné bohatstvo!
5) "Zabíjejí jen proto, že to považují za správné." A toto je zase čo za bod. Veď to isté robia aj teroristi dotovaní USA vládou v Iraku a vo svete s tým rozdielom že to robia na cudzom!
Ľudia tieto články ktoré tu píšete alebo pridávate sú určené pre najmenej premýšľajúcich čitateľov. Tvoju vetu kk "Shrnuto podtrženo, teroristé nejsou lidé, kteří by hájili naše zájmy." by si podľa kontextu tvojho článku mohol úplne spokojne napísať aj takto "Shrnuto podtrženo, teroristé nejsou lidé" vystihol by si tým podstatu svojho článku a ušetril si robotu...
3-Intervencie USA+teror
(G.O., 20. 5. 2007 10:31)