Atomový výbuch
Komentáře
Přehled komentářů
Pojdte si o teto tragicke události povidat na novem foru milovniku japonska http://japonsko.hu.cz a http://japonsko.ning.com
Jak v Hirošimě, tak v Nagasaki
(Chachar, 20. 7. 2007 19:38)
byla i silná vojenská posádka - a pak, Japonci si začali, a svoje lidi tak mají na svědomí sami.
Agresor si stěžuje, že dostal na frak?
Dobře mu tak!
W.O.M.D.
(wosa, 18. 7. 2007 8:48)Atomovy zbraně jsou neuvěřitelný zvěrstvo, co lidi mohli kdy vymyslet (samozdřejmě i chemické a prostě celkové zbraně hrom. ničení). Musíme si ale na jednu stranu uvědomit, že svržení pum na Nagasaki a Hirošimu sice zničilo spoustu životů, ale defakto to byl jediný způsob, jak zastavit Japonce... defakto (zníto blbě, ale je to tak) se tímto "zachránilo" spousty dalších životů. Japonci jsou hrdí sami na sébe a nevzdali by se jen tak. Díky svržení těchto pum si uvědomili, proti čemu stojí a vzdali se.... tímto ale neřikám, že to schvaluji... ale podle mě měli spíš hodit tohle na základny nebo přístavy... takhle to odnesli - jako v každé válce - nejvíc civilisté
Pravda o Hirošimě a Nagasaki
(Arne Farin, 20. 6. 2007 4:36)Myslím, že nadešel čas, aby lidé konečně poznali pravdu, zda bylo použití atomových pum opravdu nutné. Pokud si dáte tu práci a přečtete si pozorně celý článek (na níže uvedeném odkazu), nebudete zklamáni, neboť je psán stylem padni komu padni. http://www.japonsko.tnet.cz/valka_1945.htm
@M.Ghandi,
(Chachar, 19. 6. 2007 17:06)
páté přes deváté tu plácáš ty, Martinez to napsal přesně a historicky správně. Musíš se chlapče více učit... více učit... vice učit...
Schválně, jestlipak víš kdo to řekl?
@Solem
(Martinez, 19. 6. 2007 12:59)
Souhlasím.
Reakce ČT a zainteresovaných mě připadá celkem neadekvátní tomu kanadskému žertíku :). On je asi problém v tom, že se upozornilo na ovlivňovací moc medií..Některé lidi to teď musí dost bolet..
Tak mě napadá, jaké by byly asi zajímavé reakce, kdyby na panoramu umístili sestupujícího Ježíše z oblak :)
@M.Ghandi
(Martinez, 19. 6. 2007 12:48)
Prosil bych proto, aby jste uvedl, kde konkrétně! historická fakta překrucuji. A můžete i citovat zdroje, to by mě opravdu potěšilo. Pokud totiž mé zdroje lžou a přesvědčíte mě o mém omylu milerád poupravím svůj názor.
Zatím se totiž Váš příspěvek nedá brát vůbec vážně. Jen to jen takový nástřel a plácnutí do větru..Jak je zvykem například na novinky.cz
PS: žádný názor jsem nepřevzal, je to má analýza situace, na rozdíl od některých lidí si z různých zdrojů zjistím informace a pak si vytvořím názor. Což asi nebude váš případ, když ve vašem příspěvku tak brutálně paušalizujete. např.:("nazor masovych vrahu")
Propaganda je svinstvo že?
Humánnost
(adal, 19. 6. 2007 11:23)
"naše "euroamerická" civilizace tváří mnohdy humálněji než zkutečně je"
Nemyslím si, že jde o otázku (ne)humánnosti, ale o to, jestli si národ nechá kakat na hlavu anebo bude bojovat.
Martinez,
(M.Ghandi, 19. 6. 2007 11:10)Placas paty pres devaty. Je mi vazne lito lidi, ktery se snazi jakykoliv agresivni akt obhajit prekrucovanim histotickych faktu. A pohrdam temi, kteri automaticky berou nazor masovych vrahu za svuj.
Civilisté
(Solem, 19. 6. 2007 9:53)No je pravda že takové bombardování Drážďan, nebo jakékoliv jiné bylo úplně stejné jen "konvenční". No asi to celé naráží na to že se naše "euroamerická" civilizace tváří mnohdy humálněji než zkutečně je, ono je i dnes mnohdy otázkou, zda byť je válka a civilní oběti hrozné, zda nám nestojí za to, aby u nás doma byl klid a abychom ochránili životy našich lidí a našich dětí, to nemluvím o hodnotách... Jinak p.jonas má pravdu také jsem si představil jak vždycky po ránu když jsem ještě v polospánku na něco takového koukám, něco žvýkám a najednou záblesk a výbuch.;) Jinak myslím že třeba UFO by mohlo být lepší a vyděsilo by to míň lidí.;)
atomový výbuch
(p.jonas, 18. 6. 2007 22:47)Zdravím. Těžko soudit události staré 62let dnešním pohledem. Ale událost stará 1 den se už soudit dá. Tedy přátelé, ruku na srdce, kdo se vylekal? Musel to být na ty vylekané pohled, když u ranní kávy civí na Panorámu a pak se vrhají na zem "patama k výbuchu". Docela taškařice. Docela se těším na případný soudní spor. Hezký den.
@Solem
(Martinez, 18. 6. 2007 22:13)
Chápu Vás dobře, že použití atomové zbraně berete jako zločin?
(Pozn:Jen tak naokraj chci ještě podotknout, že v Hirošimě bylo umístěno 40000 vojáků japonské armády. Proto asi byla taky vybrána jako cíl. Dalším faktem je, že ještě před bombardováním USA nabídly Japonsku možnost kapitulovat. A dva dny před útokem shazovali z bombardérů nad Hirošimou letáky o tom, že přijde silné bombardování..)
Zkuste se vžít do role amerických vedoucích představitelů té doby. Co by jste dělal na jejich místě kdy by jste byl postaven před fakt použít novou výkonou zbraň a zachránit tak své lidi. Nebo by jste místo toho obléhal roky Japonsko, bombardoval města, počítal své ztráty, posílal lidi na smrt, přesto že kdyby jste měl tuhle šanci..?
Myslím, že by se vše posuzovat v kontextu té doby a z pohledu aktérů..
Berete potom jako zločin vést válku všemi prostředky proti agresorovi?(což Japonsko bylo) V ten moment se vás nikdo neptá, ani nesoudí zda jste dostatečně "humánní", jde vám jen o minimalizaci vlastních ztrát a co největší poškození protivníka a ukončení konfliktu.
Nebo berete jako zločin to, že bombardovali město? S civilisty? To se dělo bohužel celou válku na všech frontách akorát s konvenčními zbraněmi..Takový Kolín nad Rýnem, či Londýn...
Neobhajuji nukleární zbraně jako takové, pouze čin který Američané provedli. A to s relativně malou bombou. Svět se dostatečně vyděsil, a to je podle mě ten hlavní historický přínos. Alespoň nějakou dobu snad ještě bude...
Ovšem pokud někdy dojde k hodně vyhrocenému globálnímu konfliktu, myslím si, že nukleární zbraně budou 100% použity..jak se říká..účel světí prostředky..
PS:to co píšu, myslím v kontextu klasického válečného konfliktu, ne terorismu.
Zachránili lidi?
(Solem, 18. 6. 2007 21:21)Dobře, máte pravdu, že odstrašující efekt by byl asi mizivý, ale přesto snad nebudeme srovnávat padlé vojáky a padlé děti, ženy a staré lidi, jistě lidský život je stejně cenný ať jde o japonce, američana, vojáka nebo civilistu, ale mám pocit, že v tomhle rozdíl je, ono pak mohu tvrdit, že ozbrojený konflikt někde v afgánských horách je stejný jako teroristické útoky v autobusech plných izraelských dětí, podle mě to byl neomluvitelný zločin. Co se týče historie jste mě dostali, přiznávám se, ale přesto se to omlouvat nedá.
RE:Zachránili lidi
(Martinez, 18. 6. 2007 18:18)
Naprostý souhlas se Zuriah, jen dodám, že americká armáda odhadovala vlastní ztráty(mrtví a zranění) při obsazování Japonska na několik statisíců vojáků. Japonské ztráty by byly dle zkušeností z předchozích bojů na okinawě, filipínách tak 5-10x vyšší.(Japonská armáda měla na Japonských ostrovech 5mil. vojáků připravených k boji.)A to nemluvě o ztrátách mezi civilisty, které by šly při bojích do milionů. Vzhledem k japonskému fanatismu se nedalo počítat s kapitulací Japonska.(když nestačila na jeho zlomeni ani první atomová puma..)Tudíž ve světle těchto informací se mi zdá být použití obou atomových zbraní metodou, která uchránila nepoměrně větší množství lidských životů na obou stranách než byly ztráty obyvatelstva při shození atomových bomb(300000).
Dalším faktem je že válka tak skončila během jednoho měsíce..místo několika let..
Zachránili lidi.
(Zuriah, 18. 6. 2007 15:03)Ano, je to pravda. Japonci nepřestali ani po té první atomovce, která zabila tisíce lidí, jak už tu někdo psal, tak nevím proč si myslíš, že by jim stačilo, kdyby to hodili na nějakou neobydlenou oblast. To by se akorát zasmáli a pokračovali v sebevražedných náletech vesele dál.
pro Puczokjan
(Kofola, 18. 6. 2007 1:56)Mi se chce taky zvracet.Ale z tebe!Z tvého způsobu vyjadřování a "argumentace". PS: Že ty jsi, Puczoku,absolvent "polské školy" ???
Soleme,
(Jeliman, 17. 6. 2007 22:59)jsi tu za hlupáka, američané shodili bombu nejprve na Hirošimu a Japonsko se nevzdalo a pokračovalo ve válce, až po druhé bombě na Nagasaki, to vzdali. Nevím, co to ve vás je, obhajovat agresory, fandíte vrahům a agresorům, podivné žebříčky hodnot máte!
Zachránili lidi?
(Solem, 17. 6. 2007 22:28)To je hodně propagandistický a za každou cenu pro-americký názor to zachraňování lidí tím, že statisíce pobiju, ono Japonci nejsou idioti, kdyby to hodili do nějaké neobydlené, popřípadě řidčeji obydlené oblasti tak by asi každému došlo, co by to udělalo v hirošimě a vzdali by se tak i tak a bez tolika mrtvých. Jen amíci potřebovali přesnější informace, je to hnůj a nevymluví se z toho žádným způsobem. Jistě mohou říct, že nacisté nebo komunisté zabili víc lidí, ale to už je o tom, co řekl Stalin o smrti jednoho a statisíců, což jen dokazuje, že je to jedna špína, američané jsou jen umytí rusové...
Pojdte si povidat....
(moody, 29. 4. 2008 14:17)