Víra jako droga
celý článek zde...
Pánbůh za každým rohem - aktualizováno 05.10.07
Novodobí mesiáši přinášejí víru i bizarní kulty. Připravili M. Červenka a J. Večeřa
*******
jaggni to! Linkuj.cz
Komentáře
Přehled komentářů
satansiti jsou dementní ubožáci a vědí houno. jejich faleěný bůh Satan je zlá buzna a trtká v Pekle s vůdcem satanistů. Chcípni ty zmr...e Satane-fuck of Satans! vivat Voloďa. Multikulti jsou fajn, západ je prohnilý a rozum autoři nemají-ateističní kokůtci. Ateismus je špína a darwinismus taky, nejsme z vopic! krom satanistů... náckové jsou kryplové
Dříve než někoho odsoudíš...
(petr, 11. 3. 2010 23:27)Povím vám jedno,indiánské přísloví:Dříve než někoho odsoudíš,obuj si jeho mokasíny a projdi se v nich alespoň jednu míli.Když to uděláš,mnoho věcí pochopíš,některé věci ti dojdou a na některé změníš názor nebo ten předsudek(pokud si čestný,spravedlivý a charakterní alespoň k sobě)ze svého života si sám odstraníš.Já jsem to mnohokrát udělal a musel jsem úplně změnit názor na to,co jsem viděl,slyšel a zůčastnil se ač jsem z počátku to nechápal.Dneska už vím,že různým mediím se nedá věřit protože sledují svůj prospěch,senzaci a peníze.Není všechno tak,jak se někdo snaží naservírovat.Není v tomto případě nad osobní zkušenost a hluboký,upřímný zájem poznat pravdu.Je to i má osobní a pozitivní zkušenost na Triumfální centrum víry.Přece mi nechce někdo namluvit,že když v určité chvíli milion lidí někde před televizemi křičí gool nebo branka v hokeji,tak si ještě nebudu myslet,že asi polovina národa v Čechách je šílená a fanatická.Nebo snad jo?A to je jen nějaký gol,který má docela krátkou životnost narozdíl od Božího Slova.Pokoj Vám,kteří jste moudří a kteří se teprve stanete moudrými.Bůh je LÁSKA a kdo v BOHU přebývá,v LÁSCE přebývá.
Můj blog
(Tobiáš Balanda, 7. 2. 2009 13:03)Můžete se podívat na můj blog. Je tam hlavně napsáno, jak jsem se stal věřícím. Má internetovou adresu balanda.blog.cz.
Evangelium Boží milosti
(Tobiáš Balanda, 2. 11. 2008 13:50)
Jsem věřící křesťan. Stal jsem se věřícím v 18ti letech. Teď je mi 24 let. Uvěřil jsem tak, že jsem si nejdřív uvědomil, že mám ten nejzávažnější hřích, že nevěřím v Ježíše Krista. To bylo doprovázeno i tím, že jsem se dostal do krize. O tom však teď nemohu psát dopodrobna. Věřím tomuto:
Bůh stvořil člověka dokonale. Ale člověk padl do hříchu. Všichni lidé jsou hříšní a pro své hříchy si zasluhují být od Boha navždy zavrženi v ohnivém jezeře. Protože Bůh je svatý a spravedlivý a žádný hřích nemůže tolerovat. Bůh však k lidem mluvit nepřestal a to jen ze své nezměrné lásky. Bůh nabízí všem lidem záchranu, kterou učinil takto a je jedině takto možná: Bůh poslal na tento svět Svého jediného Syna Ježíše Krista. On jediný byl člověk bez hříchu. On zemřel za všechny hříchy celého lidstva na golgotském kříži jako zástupná oběť. Prolil svou svatou krev, která jediná má moc očistit od všech hříchů každého, kdo věří. Bůh Pána Ježíše třetího dne vzkřísil z mrtvých. Tím Bůh potvrdil Jeho oběť jako dokonalou a navždy platnou. Pán Ježíš svou smrtí a svým vzkříšením přemohl hřích. Oběť Pána Ježíše na kříži Golgoty je jediným základem odpuštění hříchů. Každý, kdo uvěří, že Pán Ježíš místo něho zemřel a vstal z mrtvých, obdrží odpuštění všech hříchů a život věčný. Už také nežije jako dřív. A může vědět zcela jistě, že po smrti přijde do nebe do věčné blaženosti. Ale kdo odmítne oběť Pána Ježíše a neuvěří Bohu, bude odsouzen do ohnivého jezera a nebude mít již nikdy možnost záchrany.
E-mail: balanda@centrum.cz
voloďo, ty šmejde
(warhammer, 3. 7. 2008 1:39)
Ty jsi ale ubožák. Neznáš mě. Nic o mě nevíš. A jen proto, že se zastávám nějaké filozofie (což je má osobní volba, které ty nemůžeš rozumět ), která se ti příčí, přeci neznamená, že mě můžeš hned urážet! Ty sis začal a tak se nediv, že jsem teď na tebe sprostý, ty hovado. Měl jsi držet hubu, kreténe.
Ave Satanas!!!
p.s.- můj slovník ti může být tak akorát u prdele, sráči.
Satanizmus...
(Voloďa, 5. 4. 2008 1:49)
...je filozofie a ty jsi filozof. Je to znát i z tvého slovníku. Ale neboj. Každá puberta jednou přejde a s posledním vymáčknutým beďárem obvykle příjde i kousek rozumu. Tož vydržať!
Apage satanas :)
Pičo!!!
(warhammer, 5. 4. 2008 0:43)
Zato ty jsi geniální ty idiote, viď?! Říkáš o mě, že jsem přihlouplý, ale vůbec mě neznáš. No nevím, ale moc toho v hlavně mít asi nebudeš, hlupáčku.
A ještě jedna věc- satanismus je filozofie, ne církev!!!
Ave Satanas!!!
Pro všecny zastánce všech církví
(Voloďa, 30. 3. 2008 15:23)Ivča nebo ten přihlouplý satanista i všichni ostatní jsou stejní vypatlanci, bez ohledu na to, v co věří. Dějiny jasně ukazují že každá církev káže pokoru jen do té doby, než se stane natolik silnou, aby mohla zasahovat do státotvornosti. Pak začíná příslušníky jiných církví a bezvěrce obracet na svou víru, ve jménu svého boha a to i násilím.Připustím li na chvíli teoreticky existenci boha, musel bych konstatovat, že se jedná o nejsadističtějšího zločince, který se v dějinách světa vyskytl.
to Johny
(Voloďa, 30. 3. 2008 15:04)Mýlíš se Johny. To nejsou jehovisti. Je to nově státem uznaná křesťanská víra, které požehnal i sám silný vírou ale slabý duchem kardinál Vlk. I z tvých daní takové hajzly náš stát dotuje.
satanismus
(warhammer, 28. 3. 2008 21:35)
Ctihodní psi a žádostivé vlčice - lačnící po pravdě víc než po čerstvé krvi - voláme k Vám mocně ve jménu Prince Lucifera a Lilith a Astaroth - vznešených a našim srdcím milých velkokněžen Temnoty, která je Světlem.
Slyšte!
Jsme zde. Dáváme se na pochod, abychom zjevovali Zemi tajemství a moudrost Satana, Krále Světa.
Stojíme pevně na základech satanské filosofie a na gruntech poznání položených mnoha magickými mistry hodnými následování.
Hledíme hrdě na Hvězdu Satanovu zářící nad námi a v našich srdcích a opájíme se nádherou jejího jasu.
Shledali jsme krásu být jedním z atributů Jeho Satanského Veličenstva a zavázali se přinést světu její poselství.
Člověk je Bůh a Šelma. Krása těla a touhy a všech přirozených vášní v nás - budiž projevena! Ať červi sežerou všechny prázdné slupky pokrytecké morálky a lživých náboženství. Již příliš dlouho je lidská rasa mrzačena klamem přetvářky a falešných "ctností". Budiž to zatraceno!
Jsme zde, abychom ukázali světu pravdu Krásy a krásu Pravdy. V nahotě a bez závojů.
Jsme zde, abychom potřeli šeď všednosti a nahradili ji pestrými barvami Rituálu, neboť sám život jest nám rituálem Zrození
a Smrti a v uvědomění tohoto se každý čin stává magickým aktem, jenž svou symbolikou naplňuje obsahem i vše prázdné a mrtvé. Věříme v život a v Satana jako Hybatele a Princip vší přirozenosti. Jen Jemu se klaníme, ač nehodláme se sehnout před ničím.
Jsme pyšní na svou příslušnost k Církvi Satanově a chceme všemi prostředky pomáhat každému, kdo je hoden a jehož srdce a mysl jsou otevřené ke vstupu do tohoto společenství svébytných bytostí, kterého si hluboce vážíme.
Jsme Světlo světa. Jsme Synové a Dcery Jitřenky.
Pohleďte! Jsme praví lidé!
Ave SATANAS!
Pro Ivetu
(Svatý Ignác, 3. 1. 2008 23:14)Když se tam všichni navzájem milujete, proč mě na ten grupáč taky nepozveš? Určitě bych nezklamal :o)))
Milá Ivčo,
(Bobina, 3. 1. 2008 23:11)zajisté budeš blondýna a z Hradce, páč jen tam se rodí takové naivky, co se domnívají, že pastoři milují Boha. Není tomu tak. Oni milují pouze tvoje prachy, a též jim dělá dobře, když je tupě zbožníš. Tak sklidni hornmon a a začni používat tu šedou hmotu co máš v dutině lebeční, papa :)
No vůbec nevíš, o čem mluvíš
(Iveta, 3. 1. 2008 20:39)Já do této církve chodím. Jsou to úplně úžasní lidé, miluju je a oni milují Boha a to je to nejdůležitější. Tak že tak ;) Bůh miluje i tebe, věř mi a přijmi to, jako pravdu svého života
nesouhlasím s tebou Rudo!!!
(JJIŘINA, 19. 10. 2007 23:28)Házíš do jednoho pytle organizace,o kterých zřejmě nic nevíš.Dej si tu práci a porovnej jejich učení s Písmem svatým a uvidíš,že do jednoho pytle nepatří.Možná by ses pak měl zamyslet nad tím,čemu věříš ty a na jakém základě.To že někoho spojuje nějaký symbol,ještě není křesťanství.Také nevidím záruku pravosti církve v letopočtu jejího založení.Vidíme to například na Izraelském národě,který byl od počátku vyvolený a přesto se tolikrát odchýlil od pravého učení.Pro mě je měřítko křesťanství Písmo Svaté,jak nás učí sám Pán Ježíš.Který byl mimochodem elitou tehdejší církve považován za sektáře,přesto že se neodchýlil od Písma.Jak to že všude kolem je plno křesťanů,kteří nikdy sami neotevřeli Bibli?Jak vůbec vědí,čemu věří?Myslím,že právě tím se rozmělňuje víra a křesťanská morálka,což také dosvědčuje jejich život.Myslím,že v každé době žili lidé,kteří žili podle Slova Božího,jak nás učil Pán Ježíš a byla jich vždycky menšina.Takoví křesťané nikdy nebudou tupými ovcemi,protože oni vědí čemu věří a proč.Aměl by to vědět každý.Jinak je to fanatismus třebaže se to navenek jeví třeba jako jednota(ona je to spíš příslušnost k davu).Zdraví J.
Jehoviste, adventisté, mormoni atp
(Ruda, 24. 9. 2007 3:53)
Pěkný večer!
Abych vše uvedl na pravou míru, pokud někdo bere za křesťany mormony, Jehovisty, Adventisty sedmého dne a další "církve", které si berou jmého Ježíše Krista do úst a prohlašují se za pokračovatele jeho díla, měl by se vážně zamyslet, jestli mu ten názor někdo náhodou venutil. Všechny výše zmíněné organizace vznikly v 19-20. stol. jako produkt současné doby, nikoliv víry. Dnes se z nábožentví stává především byznys. A s lidmi je to stejné jako s počítači- dej počítači nesprávná data, vyplodí špatný výsledek. Pokud vezmeme v úvahu, co je symbol křesťanů, co je sjednocuje (symbol řecky = to, co sjednocuje) je kříž. Ale neexistuje nic, co bychom mohli pokládat za symbol ostatních "novodobých církví, které nemají pranic společného s křesťany. Ono totiž existuje i jiné řecké slovo a to slovo je DIABOL = ten který rozděluje. Uvědomte si zde to, co je snahou těchto dalších církví - aby nikdo nevěděl, na čem ve skutečnosti je, aby se víra rozmělnila, podemlela morálka a lidé se stali tupými ovcemi, které je snadné ovládat. To je ode mne vše. Krásný den přeji. R.V.
Souhlasím s komentářem od Hestie
(František Maliňák, 5. 8. 2007 20:37)
Pokud je autor skutečně odborník, tak tito se neskrývají za pseudonymy ale mají odvahu se podepsat plným jménem, protože si věří. Článek je konglomerátem tvrzení pravdivých, polopravdivých a domněnek autora. Víra sama o sobě je psychologicko metafyzický prvek každé osobnosti. Nelze ji proto dávat takto jednoznačně negativní nálepku. Autor dělá zásadní chybu v tom, že víru téměř stotožňuje s vírou náboženskou, a z této prezenzuje pouze okrajové, extrémistické proudy. A to jak ze strany křesťanů (viz video), tak ze strany muslimů.
Na takovéto "evangelizaci, jak ji vidíme na videu, je nevhodné estrádní chování těchto misionářů (pokud je víra náboženská o nejniternějších věcech člověka, tak s těmi se nechodí na trh. Co je niterné, to neprezentuji kabaretní a obchodnickou formou) Na druhé straně je podporuji, neboť mají odvahu říci svůj názor a nestydět se za něj.(v dneštní české společnosti) Je vám nepříjemná sebepropaganda holandských teploušů? A oni nehlásají Boha, ale sami sebe. Mají svou víru ve svou normalitu a také jim ji neberete. A prosazují se mnohem agresívněji, než "pouliční apoštolé " na videu.
To, že existují extrémní případy víry, která člověka sráží a deptá, o tom není pochyb. Kdyby ale autor věděl více o křesťanství, tak by nemohl takto zjednodušovat.
Víra není jen náboženství
(Hestia, 3. 8. 2007 10:01)Přečetla jsem celý článek a nemohu se zbavit dojmu,že se v něm nepíše o víře.V oboru závislosti jste jak píšete důkladně vzdělán a to je také jediné co má v článku hlavu a patu.Víra je naprosto přirozená součást života a nelze jí zužovat jen na oblast náboženství.To je jen nepatrný zlomek Víry.Obsáhlost a podstata víry je někde úplně jinde.Článek je jen pokusem o subjektivní a zúžený pohled na Víru.Spíš než víra jako droga se měl článek jmenovat droga zvaná fanatismus.I vy v něco věříte,třeba to že se ráno probudíte a rozhodně se tím nestáváte drogově závislým.Každý je ve své podstatě věřící a tudíž nelze zevšeobecňovat víru tímto způsobem.Pak dochází právě k tomu krátkozrakému pohledu na víru, kdy je VŽDY automaticky spojována jen s náboženstvími.Z psychologického hlediska se dá na jistou náboženskou závislost pohlížet tím způsobem,který uvádíte,nicméně v těchto případech už logicky nejde ani tak o víru jako o závislost samotnou.Když člověk něčemu věří hledá opodstatnění a nějaký logický bod ve své víře.Přemýšlí o svém pohledu na víru a prochází vývojem,který ho posouvá dál.Jestliže tak jedná z vlastních pohnutek a pro svůj vlastní život,je to naprosto v pořádku.Pokud se ovšem nechá ovlivnit názorem nějaké náboženské skupiny a ztrácí svůj vlastní názor a pohled na věc,je to špatně a zde už se dá pohlížet na projev víry(nikoliv víru samotnou)jako na závislost.Není to totiž závislost na víře,ale na lidech,kteří mu tu svou víru podsouvají.
Jedním slovem...
(František.z.Assisi@seznam.cz, 30. 7. 2007 23:29)Ubohost. To chcete přesvědčit ostatní, že křesťané jsou snad takoví? Jste ještě více politováníhodní než jsem si myslel. Kéž by vám dal Bůh světlo Ducha svatého...
Franto,
(Chachar, 2. 6. 2007 9:24)nekecej, trochu zaserfuj a uvidíš, rostete jak houby po dešti,Vymývání mozků jsi viděl? Myslím, že už ho máš asi taky :)))
satanismus je špína
(antisatan, 11. 5. 2011 9:56)