Názor k radaru USA
Zkusme se spolu na chvilku zamyslet a pokud budete chtít, klidně
si svůj odmítavý názor ponechte, stejně, jako si já ponechám ten svůj.
Argumenty odpůrců radaru mi připadají (a to bez toho,že bych
chtěl někoho urazit) nejen nelogické,ale především zbabělé. Proč? Tak já Vám to
tedy povím.
Jsme v situaci, kdy se hlásíme k nějakému obrannému systému.
Jistě, že očekáváme, že v případě našeho napadení nám spojenci pomohou. Jenže
odmítáním radaru jim otevřeně říkáme, že nejsme ochotni účastnit se čehokoliv, co
by mohlo v budoucnu našemu a už vůbec ne jejich napadení zamezit.
Pocit, že nám žádné nebezpečí nehrozí je projevem
krátkozrakosti a hlouposti. Pštros, s hlavou zabořenou do písku sice
odmítá vidět blížící se nebezpečí, ale to zdaleka neznamená, že žádné nebezpečí
nehrozí.
Stejně tak pocit, že zrůdnosti, které se odehrávají daleko
od nás, se nás netýkají, je nebezpečný a ošidný.
Pokud se totiž nebezpečí stane reálným, bude už na stavbu např.radaru pozdě. Zda radar
bude chránit nás, nebo kohokoliv jiného je úplně jedno. Nás vůči některým
nebezpečím chrání zařízení, umístěná na území jiných států. Ale co je nám po
nich,že?
Ať si postaví radar někde jinde a chrání nás odjinud! Takhle
to myslíte? Takže - klidně si nechej svůj názor, ale já říkám: RADAR ANO!
Ukažme světu, že nežebráme o ochranu, ale že se chceme
účinně podílet na obraně nejen vlastní, ale i na obraně území a životů našich
spojenců. To je zhruba vše, co jsem Vám chtěl říci.
Snad ještě to, že celý civilizovaný svět by podle mě měl být
povinen, snažit se zabránit případnému nebezpečí.Byl bych rád, kdyby i náš malý
stát byl konečně ostatními chápán, jako součást civilizovaného světa.
Omlouvám se za velmi obecnou polohu svého příspěvku, ale
odborné argumenty raději přenechám odborníkům.
A ještě něco k charakteru odpůrců radaru,žijících
v lokalitě,kde by měl být radar umístěn. Ještě před pár dny bylo jedním
z jejich nejpádnějších, byť nesmyslných argumentů to, že chtějí chránit
své děti proti negativním účinkům záření radaru. Dnes už jim, pokud ovšem dostanou
tučnou finanční kompenzaci, rakovina jejich milovaných zřejmě dětí nevadí.
Co k tomu dodat?
Linkuj.cz!

Komentáře
Přehled komentářů
nechápu o co ti jde, R.R. není žádná redakce, ale pseudonym přispěvatele. Tvůj graf nechápeme, a nemáme s tím nic společného. Pokud se budeš zabývat i nadále nějakým pubescentním hlasováním na Novinkách.cz, věř, že je to pro společnost jistě lepší, než kdyby ses vyučil čalouníkem, a založil si nacionalistickou stranu. Takhle můžeme v klidu spát - v tvé další práci ti přejeme mnoho úspěchů, a jsme s pozdravem Práci čest!
Atllanka
>Redakce potazmo R.R.:
(Jakub Preclik, 25. 8. 2007 16:14)Vyuzili jste novinky.cz k prosazovani sveho nazoru. V poradku, cekam ale na doplneni jakym zpusobem. Prosim vyvratte mi ze ne jako podle mych dat z monitoringu na www.volny.cz/graf
>Honza: I za tuhle cenu ?
(Jakub Preclik, 25. 8. 2007 16:12)Ze se verejnost proste namasiruje ? Havel podepise petici (coz je pro me rana, vazim si ho) a neuvede podklady podle kterych se rozhodoval. Prosty cin ovlivnit verejne mineni. Prece musi fungovat logicke argumenty, ty ale spis funguji proti.
Jak vlastně zní správná otázka?
(Honza, 25. 8. 2007 16:03)
Není potřeba se ptát, jestli je radar úžasný a krásný. Není. Nelíbí se mi a nechci ho. Otázka zní ale úplně jinak. Chceme být součástí kulturní a společenské skupiny západních zemí nebo chceme znovu připadnout do vlivové sféry Ruska? Kolikrát nás spojenci nechali na holičkách, protože se jim kvůli nám nechtělo bojovat?
Musíme prostě volit USA nebo RUSKO? Já volím USA a aby měli víc důvodů nám skutečně pomoct při obraně, bude jenom dobře, když v ČR postaví radar. Jediné co vidím jako nezbytné je domluvit pořádně podmínky jeho provozování. Takže radar ANO z rozumu, pocitově bych ho asi odmítal.
>Honza: Oni uz ale ropu nemaji
(Jakub Preclik, 25. 8. 2007 16:00)A tudiz ji nevladnou. I Cina uz je dovozce.
Kvůli ropě? A proč ne?
(Honza, 25. 8. 2007 15:58)Moc se mi líbí, jak je kde kdo pohoršený, že USA válčí kvůli ropě. Když ale dojde ke zdražení benzínu, tak všichni křičí, jak to položí ekonomiku, atp. Boj o zdroje prostě provází lidstvo odnepaměti a bude to tak i dál. Když vládnou ropou USA, mámě šanci, že bude i pro nás ....
Perturbador
(R.R., 25. 8. 2007 15:52)To,že nám odnikud nehrozí akutní nebezpečí raketového útoku není důvodem k tomu,abychom nečinně přihlíželi tomu,že hrozí někomu jinému. Sám uvádíš pravděpodobnost útoku například na Velkou Británii.Jak už jsem psal v předchozím příspěvku: Jde o životy lidí a je lhostejno,jakým jazykem hovoří.Mimo to je naprosto jasné,že v případě ochromení obranyschopnosti kteréhokoliv ze spojenců snižuje se rázem i obranyschopnost naše.
Kdyz lobujete na novinky.cz...
(Jakub Preclik, 25. 8. 2007 15:52)meli byste v ramci vyvazenosti uvest jak to tam funguje s nazory viz. www.volny.cz/graf
sweepz
(R.R, 25. 8. 2007 15:25)
K Sadámově schopnosti,udržet Irák pohromadě.Každá totalita zdánlivě "tmelí" občany státu,protože strach o život nikomu nedovolí projevit nesouhlas.Zdá li se ti to být dobrý způsob jak udržet stát po hromadě,tak už dál ani nemusíš číst.
K invazi jen tolik,že měla nějaké příčiny.Podle mě byla jen logickým a správným vyústění toho,co se v Iráku dělo. Zodpovědnost za mrtvé tím pádem nemůže nést Amerika.
K mučení zajatců: Tyto politování a trestuhodné události nejsou projevem politiky USA ale důsledkem selhání lidského faktoru.Pokud vím,všechny zjištěné případy byly projednány soudem a potrestány.
K úspěšnosti protiraketové obrany: 50% úspěšnost je přesně o 50% větší,než úspěšnost nulová.
K ropě: My nevíme,že celou dobu šlo jen o ropu. To víš jen ty a australský premiér.
K naivitě a zbabělosti argumentů odpůrců radaru: musím uznat,že tvůj příspěvek se mi nezdá být příspěvkem zbabělce. O to víc je z něj však vidět naivitu.
K možnosti napadení našeho území: Je naprosto lhostejné,komu napadení raketami hrozí víc,komu míň a komu vůbec. V každém případě ohrožuje životy lidí. A o tom můj článek je.
K tvému PS : Všechna existující obranná zařízení demokratických států chrání mimo jiné i naše území a životy našich lidí.
Ke tvému PSS: Je to zcela pravdivý výrok. Bohužel! A právě proto říkám: RADAR ANO!
RADAR proc?
(Perturbador, 25. 8. 2007 12:39)Autor tohoto clanku,se nam snazi rict,ze nam hrozi nebezpeci,mne osobne by zajmalo jake,nejake rakety ze by na Cr dopadly? ale proc a kam? Cr neni nejakej dulezitej cil,jsou tu dalsi zeme,treba takova VB to by byl podle me pravdepodobnejsi cil,nez Cr.Radar Cr zpusobi to,ze na nas budou zamereny manevrujici rakety,takze po postaveni radaru se spis riziko zvysi,ze autor pise,ze cesi strkaji hlavu do pisku a at si ho postavi nekde jinde a at nas chrani,nas stejne chranit nemuze,protoze neumi sestrelit rakety v posledni fazy letu.
Ještě
(Jana Nová - chlap, 25. 8. 2007 9:15)koukej se tady - heslo je rajcenet a jméno aranka - www.atllanka.estranky.cz/clanky/galerie/jak-si-zijou-arabaci
sweepzi
(Jana Nová - chlap, 25. 8. 2007 9:10)
už podle nicku a toho, že píšeš bez diakritiky lze poznat, že asi nebudeš ten ex Čech, pokud se mýlím, oprav mě....
Tak kvůli ropě, aha.... nojo, a já blbec myslel, že kvůli muslimskému terosismu, který je napadl a zabil tisíce lidí v jejich vlasti.....
no tos mě uklidnil, že se ti zločinní imperialisti chovají jak mají, já už se lekl, že nám komunisti kecali....
hele, a co myslíš, proč nejdou i do jiných zemí, kde se těží ropa? A co dělají tedy USA v Afghanistánu, co dělaly ve Vietnamu a co ve 40-tých letech v Evropě?
Jo, a ještě mě napadá, proč se jim na tu ropu nevykašlou, dyk samy státy USA mají zásoby ropy větší, než všeci arabáci dohromady....
Jo a Bože, a proč když jim tu ropu ukradli jim ještě za ni platí? Asi ten bush a GB a my a všichni spojenci budou na palici.... to není možný, financovat takovou válku kvůli tomu, aby si nějaký Irák v klidu těžil ropu a ještě mu za ní platit....
A nechat umírat svoje syny a dcery kvůli palácům šejků a jejich zlatým koupelnám.... nojo.... máš pravdu, soudruhu ze Sudet... a nebo zeby tygr?
USA
(sweepz, 25. 8. 2007 1:54)
Ja mel za to, ze amerika sla do valky s irakem proto, ze irak vlastnil nuklearni zbrane nebo se je aspon pokousel vyrabet, potom me bush presvedcil, ze sadam je spatny diktator, ze sice zadne zbrane tam asi nejsou, ale takovy diktator si nezaslouzi zit. Tak ho tedy popravili za umyslne zabiti 148 siitu, cehoz se dopustil pred vice jak 25 lety. Ano je to ohavnost a nikdy bych se neodvazil ji obhajovat, ale prece jenom se zda, ze sadam jako diktator byl schopen udrzet irak tak nejak pohromade. K breznu letosniho roku se vysplhaly hrube odhady umrtnosti civilistu v dusledku invaze roku 2003 pres jeden milion. Tato statistika je opravdu jen informativni protoze obeti se pohybuji mezi asi 600 000 po 1 400 000. Bylo prokazano, ze amerika mucila nektere vezne a i nadala porusuje zenevske konvence. Behem invaze bylo zabito mezi 7000 az 30 000 americkych vojaku, toto cislo neni mozne dohledat presne, jelikoz si tyto udaje usa dobre hlida a snazi se je maskovat tim, ze mrtve vojaky privazi pozde v noci a bez pritomnosti novinaru nebo jiny nezavislych pozorovatelu. Pocty zmrzacenych vojaku s trvalymi nasledky jdou jeste mnohem, mnohem vyse. Dnes jiz vime, ze celou dobu slo pouze o ropu.. dokonce australsky premier priznal, ze do iraku sli pomoct prave kvuli rope.
Pripomenme si prosim jeste dalsi statistiku, kde po 11.zari 2001 obsadila amerika afganistan a kde nedavne odhady umrti se vysplhaly pres 3 000 000 civilistu. Pozitivem a zaroven paradoxem je, ze unicef potvrdil zlepseni lekarske pece, pristupu k pitne vode a lekum.
Jestli toto nejsou cisla, ktera nepotvrzuji vyslovne agresorskou povahu bushovi politky a vidite nadeji, ze zde jde o nutne zlo, odzbrojovani, politicke vyjednavani, hledani cesty k miru, potirani terorismu.. je vlastne jedno jak tomu kdo chce rikat.. Ty miliony nevinnych lidi, kteri umiraji jen kvuli rope, idealum, politice, pomste za 11. zari... ti jsou jak je videt vsem ukradeni.
Je jasne a dnes ne nijak vyrazne skryvanym faktem, ze protiraketova obrana je nespolehliva a velmi tezko se skrabe k 50% uspesnosti a to kolikrat testy odlozili, protoze bylo spatne pocasi. Ze timto aktem amerika nevytvari zadny mir, ale akorat tak provokuje(mozna ohrozuje) coz taky castecne vyplyva z odmitnuti postavit zakladnu na kavkaze nebo jakehokoliv ustupku ze strany usa.
Prosim, nerikejte, ze argumety odpurcu jsou naivni, zbabele, ze nejsme civilizovani, atd... my jsme lidi jako vy, ale ja proste usa neverim, raketovy system neni momentalne dostatecne pripraven, je to diky okolnostem dost podezrely tah, momentalne neni strach z "darebackych" statu opodstatneny. K nam by sice rakety stredniho dolety nejspis doletely, ale proc by je na nas hazely, jako cr nejsme pro ne az tak vyznamni, aby proti sobe postvali cele nato v pripade, ze by neco takoveho udelali. Usa je mimo dosah a dle ruznych zdroju jeste docela dlouho bude. Ja jsem jednoznacne PROTI a argumenty, ktere jste podlozil prameni snad z hrdosti, odpovednosti, statecnosti.. coz je slechetne, jenze i selskym rozumem z nich lze vycist velmi jednostranny nazor, ktery se neopira o prilis pevne zaklady.
PS: ktere zarizeni v kterem state nas chrani vuci jakemu nebezpeci ?
PSS: prislovi: Jeden mrtvy, to je tragedie. Miliony, to je statistika.... bohuzel cista pravda
to Petr Gajdaš
(R.R., 24. 8. 2007 21:55)Petře. Vysoká částka vynaložená na vojenské účely ještě zdaleka nemusí znamenat úmysl někoho napadnout. Budeš li si platit vysoké úrazové pojištění,také to nemusí znamenat,že se chystáš strčit nohy pod rozjetý rychlík. Jinak si moc rád přečtu tvůj fakticky podložený názor na na to, kdo je zde vlastně tím darebáckým státem, který ohrožuje mír na planetě.Názor skutečného patriota mě opravdu velmi zajímá.
Z hlediska širších souvislostí ...
(Petr Gejdoš, 24. 8. 2007 21:17)
... je vidět vše jiné, pouze ne poctivý úmysl se pouze bránit !
Za rok 2006 bylo ve světě vynaloženo na vojenské účely kolem 1 200 miliard amerických dolarů. Z toho samotné USA vynaložily cca 46% a společně s Britanií, Německem, Francií, Španělskem a Itálií pak 70% světových výdajů.
Zde je třeba se zamyslet - kdo je zde vlastně tím darebáckým státem, který ohrožuje mír na planetě ! Proto mi takové zkratkovité a fakticky nepodložené soudy zdánlivých patriotů připadají krajně podezřelé a jestli se někdo jednoznačně hlásí "k radaru" - může mít pravdu, ale daleko pravděpodobnější je, že nikoliv...
Moniko.
(R.R., 24. 8. 2007 14:19)Zatím to vypadá tak,že s nimi dřív,nebo později, budeme bydlet všichni.Oni se totiž stěhují sem... :(((
Odpůrce radaru
(Monika, 24. 8. 2007 12:38)bych nastěhovala k muslimům. Když před nima není potřeba chránit, proč s nima nebydlet??
Milý Preclíku,
(Atllanka, 25. 8. 2007 16:43)